WASZA SCENA MUZYCZNA

Dlaczego niekomercyjne radio ma znaczenie dla kariery muzyka?

Wraz z nadejściem i rosnącą popularnością streamingu, nie można zaprzeczyć, że świat radia się zmienił. Jednak niekomercyjne radio nadal oferuje wyjątkowe możliwości dotarcia do nowych fanów i nawiązania kontaktu ze społecznościami.

Niekomercyjne radio jest tworzone przez melomanów dla melomanów (a także miłośników kultury i wiadomości muzycznych).  Niekomercyjne stacje radiowe nie akceptują reklam nadawanych na antenie i mogą mieć różne formaty, w tym publiczne, społecznościowe, studenckie, internetowe lub dowolne.

Swoboda nadawania.

Brak akceptacji reklam nadawanych na antenie daje tym stacjom swobodę projektowania ich programów w dowolny sposób. Dopóki prezenterzy radiowi, czy DJ-e działają zgodnie z określonymi wytycznymi, wartościami lub parametrami stacji, mają pełną władzę nad tym, co nadają.

Prowadzi do silnego fandomu wśród słuchaczy. Ludzie, którzy słuchają muzyki, widzą swoich ulubionych prezenterów radiowych, jako „twórców smaku”, którym ufają. Jest to szerokie uogólnienie, ale można śmiało powiedzieć, że ludzie, którzy słuchają niekomercyjnego radia, słuchają na przykład bardziej aktywnie niż ktoś, kto słucha głównego nurtu radia, na przykład w samochodzie.

Co to oznacza dla Twojej kariery muzycznej?

Radio jest dziś nadal najpopularniejszą platformą odkrywania muzyki. Raport Nielsena Music 260 z 2017 roku ujawnił, że radio nadal jest najważniejszym sposobem odkrywania nowej muzyki. Badanie grupy Radio’s All Dimension Audience Research donosi, że odsetek Amerykanów w wieku 12 lat i starszych słuchających radia co tydzień utrzymywał się na względnie stałym poziomie w latach 1970-2017. W artykule Quartz Larry Miller, dyrektor muzycznego programu biznesowego w Steinhardt School na Uniwersytecie Nowojorskim, powiedział: „Dla wielu ludzi dostępność tak dużej ilości muzyki doprowadziła do tego, co niektórzy naukowcy i analitycy nazywają tyranią wyboru”. Dodał, że w swoim doświadczeniu „masz do czynienia z całą muzyką świata, ale czego, do diabła, masz słuchać? Niech ktoś mi powie! Co jest dobre? ”

Chociaż platformy streamingowe, takie jak Spotify, zaczęły modelować strukturę podobną do radia dzięki obrotowym, wyselekcjonowanym listom odtwarzania, takim jak Discover Weekly, Release Radar i Fresh Finds, są fani muzyki, którzy zawsze będą preferować wybrane przez ludzi wybory i komentarze od tych wybranych przez algorytm. W najbliższej przyszłości znajdzie się miejsce dla pełnego pasji kuratora odkrywania muzyki.

Jeff Conklin , gospodarz The Avant Ghetto , emitowany w nowojorskiej stacji WFMU o godzinie 22:00 czasu wschodniego w niedziele, podzielił się kilkoma anegdotami ze swoich lat pracy jako DJ. Po pierwsze, artystka z Maine Lisa / Liza udała się w zeszłym roku na swoją pierwszą trasę po zachodnim wybrzeżu i powiedziała Conklinowi, że prawie na każdym koncercie podchodził do niej nowy fan, mówiąc, że po raz pierwszy usłyszeli jej muzykę w The Avant Ghetto. Jest to szczególnie uderzające, ponieważ program jest emitowany z Jersey City.

Inna historia, którą podzielił się, pochodzi z Teksasu. Niedawno wyemitował muzykę Michaela C. Sharpa, który nie jest obecny w internecie. Słuchacz z Austin złapał koncert Sharpa na żywo kilka dni po tym, jak usłyszał go w programie Conklina i wysłał mu wiadomość, aby mu podziękować i podzielić się tym, że Sharp ma nowego fana. Conklin dodał: „Muzyka sama w sobie jest oczywiście numerem jeden, ale jest tak dużo muzyki „latającej wszędzie”!

Ponadto niekomercyjne radio to darmowy sposób dla ludzi z bardziej wiejskich i mniej zaludnionych miejsc, aby dowiedzieć się o Twojej muzyce i nawiązać z nią kontakt. Jest to pojazd do budowania grona fanów w miejscu, do którego inaczej byś nie dotarł. 

Magnes dla liderów branży i zapalonych melomanów!

Nigdy tak naprawdę nie wiadomo, kto słucha niekomercyjnej stacji radiowej lub ją nadaje. Ale opierając się na doświadczeniu i rozmowach z ludźmi, mogę powiedzieć ze względną pewnością, że wielu z nich to ludzie, którzy kupują muzykę i / lub pracują w muzyce. Rozmawiałem z wieloma menadżerami muzycznymi, agentami z wytwórni, którzy często zwracają się do swoich ulubionych prezenterów radiowych, aby odkryć ich nowy ulubiony zespół lub muzykę do wykorzystania w przyszłym projekcie. Ale oczywiście jest to dla nich jedno z wielu „źródeł odkryć”. Uważam że ten cytat z Jima Jarmuscha ze strony internetowej WFMU, doskonale podsumowuje powszechny sentyment do niekomercyjnego radia: „Żadnych reklam, playlist i złych korporacyjnych władców. W najlepszym sensie jest to „dowolne” i w 100% obsługiwane przez słuchaczy. WFMU celebruje wyobraźnię i odzyskuje dary ekspresji, które często leżą na strychach, w piwnicach i rowach naszej karmionej siłą kultury”.

Conklin twierdzi, że osoba, która słucha niekomercyjnego radia, jest bardziej skłonna do kupowania muzyki niż ta, która wybiera losową listę odtwarzania i ją włącza.  Stwierdził: „Usłyszenie głosu na antenie, który przypomina nam, jak bardzo lubimy danego artystę, wyciągnie kogoś z miejsca i trafi on na koncert tego artysty, lub do sklepu z płytami bardziej niż algorytm”.

Decydując, gdzie udostępnić swoją muzykę, zastanów się, kim są odbiorcy i dlaczego słuchają tego konkretnego kanału. Jeśli szukasz fanów super muzyki, rozważ niekomercyjne radio.