WASZA SCENA MUZYCZNA

Jak wysyłać e-maile? Wskazówki dla muzyków.

Tematy e-maili są bardzo podobne do tytułów piosenek. Powinny podsumować to, co chcesz powiedzieć, w sposób, który zaintryguje ludzi na tyle, że będą chcieli dowiedzieć się więcej. Według statystyk i badań, prawie 50 procent odbiorców otworzy e-mail z powodu tematu i prawie 70 procent z nich zgłosi e-mail jako spam ze względu na temat. Jak więc zoptymalizować tematy wiadomości w taki sposób, aby motywowały ludzi do klikania, a nie wysyłania wiadomości do kosza lub folderu spamu? Oto pięć wskazówek, które pomogą Ci pisać skuteczne tematy wiadomości e-mail!

1. Wyróżnij się.

Tworząc temat, pomyśl o wiadomościach e-mail, które klikasz, i tych, które natychmiast usuwasz. Masz tylko chwilę, aby zrobić wrażenie na odbiorcach, dlatego chcesz zrobić wszystko, co w Twojej mocy, aby się wyróżnić i to w pozytywny sposób. 

Liczba znaków: krótsza wiadomość jest zazwyczaj lepsza, jeśli chodzi o e-maile, ale niekoniecznie w przypadku tematów. Badania wykazały, że tematy, które wykraczają poza średnią długość 20-65 znaków, mają zwykle więcej otwartości, ponieważ wyróżniają się.

Emoji: emotikony mogą pomóc zwiększyć współczynnik otwarcia, przyciągając wzrok odbiorcy, ale używaj ich oszczędnie. Umieszczaj je tylko na początku lub na końcu tematu i nie zastępuj nimi słów. Pamiętaj, aby przetestować wiadomość e-mail z emoji przed wysłaniem do adresata docelowego, ponieważ niektóre z nich pojawiają się tylko na niektórych urządzeniach i interfejsach poczty e-mail.

Pilność wiadomości: używanie słów, które dają poczucie pilności, jak teraz i dzisiaj , zwiększa współczynniki otwarć. 

2. Personalizacja.

Nikt nie chce mieć poczucia, że jest jednym z miliona osób otrzymujących tę samą wiadomość e-mail, dlatego chcesz znaleźć sposoby na spersonalizowanie swoich tematów. Jeśli wysyłasz wiadomość e-mail na listę fanów, pomyśl o danych, które posiadasz o swoich odbiorcach. Może to obejmować imię i nazwisko, lokalizację itp. 

Niespersonalizowane: „Nasze show w klubie XYZ w przyszłym tygodniu!”
Spersonalizowane: „Ania, w przyszłym tygodniu będziemy w Twoim mieście!”

Jeśli kontaktujesz się z wytwórniami płytowymi, potencjalnymi producentami lub publicystami, z którymi chcesz pracować, spróbuj spersonalizować temat za pomocą researchu, który na ich temat przeprowadziłeś. Ta praktyka nie tylko zwiększa szanse na otwarcie wiadomości e-mail, ale także sprawia, że czytelnik czuje się połączony z nadawcą.

3. Użyj tych narzędzi, aby sprawdzić efekt.

Istnieje kilka świetnych bezpłatnych narzędzi, które mogą pomóc w doprecyzowaniu tematów wiadomości e-mail przed wysłaniem. Jedno proste narzędzie nazywa się Wyślij Sprawdź , gdzie możesz wpisać temat, a system poda Ci punktację oraz sposoby na ulepszenie wiadomości. Kolejnym jest Zurb, który pomoże Ci zobaczyć, jak wygląda Twój temat na urządzeniu mobilnym. Według danych z 2020 r. prawie połowa wszystkich otwieranych wiadomości e-mail odbywa się na urządzeniu mobilnym. Aby sprawdzić jasność i zwięzłość, wypróbuj aplikację Hemingway .

4. Przetestuj swoje tematy.

Jeśli korzystasz z oprogramowania do marketingu e-mailowego, takiego jak Mailchimp lub Constant Contact, możesz przetestować swoje pomysły na temat wiadomości email. Ta funkcja może wymagać uaktualnionej subskrypcji konta, ale jeśli poczta e-mail jest ważną i lukratywną częścią Twojej działalności jako muzyka, warto mieć te dodatkowe informacje. Spróbuj podzielić testowanie dwóch tematów w losowych 20 procentach listy. Którykolwiek z nich uzyska najwięcej otwarć, może zostać wysłany do pozostałych 80 procent. Kiedy pomyślisz o wykonaniu tej inwestycji, pamiętaj, że e-mail jest jednym z niewielu kanałów kierowanych bezpośrednio do konsumentów, a im więcej masz danych na temat swoich odbiorców, tym lepiej możesz udostępniać im swoją muzykę.

5. Upewnij się, że Twój e-mail nie trafi do folderu spamu

Teraz bardziej niż kiedykolwiek ludzie analizują otrzymywane e-maile pod kątem zwiększonego zagrożenia ze strony hakerów. Zachęcamy ludzi do nie klikania podejrzanych wiadomości e-mail i zgłaszania wszystkiego, co wygląda nietypowo, ponieważ może to być ktoś, kto próbuje ukraść Twoje informacje. Mając to na uwadze, chcesz mieć pewność, że Twój e-mail wygląda legalnie. Unikaj języka przynęty na kliknięcia, oszczędnie używaj interpunkcji i oczywiście upewnij się, że wszystko jest poprawnie napisane. 

Jeszcze jedna rzecz, na którą należy zwrócić uwagę, to fakt, że tylko dlatego, że Twoja poczta e-mail jest chroniona przed folderem spamu, nie oznacza, że jest bezpieczna na karcie „Promocje” czy „Oferty”. Wcześniej wspomnieliśmy o wypróbowywaniu słów, które wymagają pilności, ale uważaj na terminy, które brzmią zbyt promocyjnie, takie jak bezpłatnerabatowe i „% zniżki”, ponieważ mogą one umieścić Twój e-mail w folderze ofert zamiast w folderze głównym.

Następnym razem, gdy będziesz pisać temat wiadomości e-mail, weź pod uwagę te pięć wskazówek i obserwuj, jak rosną współczynniki otwarć i odpowiedzi! 🙂