WASZA SCENA MUZYCZNA

Jak grać więcej koncertów i zostać ulubieńcem właściciela każdego klubu?

Chcesz zdobyć więcej koncertów, ale masz z tym problem? Wielu muzyków, którzy nie mają wystarczającej liczby koncertów, wierzy w takie rzeczy, jak: „Miejsca po prostu nie szukają nowych zespołów do grania w tej chwili” lub „Jest zbyt duża konkurencja z innymi zespołami próbującymi zdobyć koncerty w mojej okolicy”. W rzeczywistości te stwierdzenia są całkowicie fałszywe i są niczym więcej niż wymówkami. Oto prawda na temat zdobywania koncertów!

Znajdź odpowiednie miejsce dla swojej twórczości!

Otóż… to nie muzycy nie mogą dostać koncertów… tylko wiele jest miejsc, które nie mogą znaleźć wystarczającej liczby świetnych zespołów do zagrania. Agenci rezerwacji i promotorzy marnują mnóstwo czasu (i tracą mnóstwo pieniędzy) pracując z muzykami, którzy po prostu nie rozumieją, czego szuka dane miejsce. Kiedy nauczysz się, jak przekształcić się w muzyka, którego szukają określne, konkretne miejsca, będziesz miał o wiele więcej koncertów.

Zanim zaczniesz czytać dalej, sprawdź, jak skuteczne są twoje obecne wysiłki w zdobywaniu większej liczby koncertów. 

4 błędy, których musisz unikać, próbując zdobyć więcej koncertów.

Błąd 1 : Myślenie o sobie jako o wykonawcy w miejscu, a nie o partnerze biznesowym w tym miejscu.

Miejsca mają tylko jeden powód, dla którego chcą, aby zespoły dla nich grały: zarabiać. Szukając zespołów do zagrania, lokale szukają muzyków, którzy wiedzą, jak promować swoje koncerty, zapełniać dom fanami i dawać zabójcze show na żywo. Muzycy, którzy wiedzą, jak to zrobić, pomagają klubom zarabiać więcej pieniędzy i dzięki temu zawsze otrzymują najwięcej koncertów i są najlepiej opłacane. Muzycy, którym nie zależy (lub nie wiedzą jak) pomagać klubom w zarabianiu pieniędzy, zawsze mają trudności z zdobyciem koncertów.

Jednym ze sposobów, w jaki możesz pomóc klubom zarabiać więcej pieniędzy, jest zbudowanie bazy danych lokalnych fanów (poprzez zebranie ich adresów e-mail lub innych informacji kontaktowych). To ogromny dowód na wartość Twojego bandu, ponieważ teraz możesz przyciągnąć więcej nowych konkretnych ludzi do obiektu. 

Błąd nr 2 : Nie wiem, jak dać wspaniały koncert na żywo.

Bez świetnego koncertu na żywo nigdy nie zbudujesz lojalnych fanów, którzy są potrzebni przekonania do siebie właścicieli każdego miejsca, w którym grasz. Bez względu na to, jak dobra jest wasza muzyka, jeśli nie potraficie zabawiać czy przekonać fanów swoim występem, nie mają powodu, aby sobie przeszkadzać, przychodząc zobaczyć, jak gracie na żywo. To bezpośrednio szkodzi twojej zdolności do zdobywania większej liczby koncertów, ponieważ agenci rezerwacji szukają gigów z najbardziej atrakcyjnym programem na żywo i największą liczbą fanów. 

Błąd 3 : Nie wiesz, jak zachęcić więcej fanów do odwiedzania twoich koncertów.

Jeśli założysz, że miejsce zajmie się 100% obowiązków promocyjnych związanych z Twoim występem, zawsze będziesz miał trudności z zdobyciem większej liczby koncertów. Faktem jest, że to nie właściciel obiektu jest odpowiedzialny za to, aby Twoi fani przyszli na Twój występ – to TY jesteś odpowiedzialny za to. Jeśli nie możesz zapełnić miejsca swoimi fanami, nikt nie będzie chciał z tobą pracować ani oferować koncertów w przyszłości i tylko spalisz kontakt. 

Błąd 4 : Być jak każdy inny średni zespół.

Jeśli nie masz niczego, co odróżnia cię od innych zespołów w Twojej okolicy (muzycznie, artystycznie lub zawodowo), poważnie osłabiasz swoją zdolność do zdobywania większej liczby koncertów. Podobnie, jeśli Twój program jest fajny lub niezwykły, z pewnością przyciągnie wielu ludzi, a miejsca będą bardziej skłonne (ogólnie) zaprosić Cię do gry. Na przykład, niektóre odnoszące sukcesy zespoły zapraszają na swoje koncerty innych wykonawców / artystów (zamiast zespołu otwierającego), aby przyciągnąć większe tłumy i sprawić, by ich występy odniosły sukces.

Nie powinieneś całkowicie polegać na „byciu innym”, aby dostać więcej koncertów. Samo „bycie innym” nie pomaga bezpośrednio miejscu zarabiać więcej pieniędzy, chyba że jest używane w połączeniu ze wszystkim, co opisano poniżej.

Jak właściwie zdobyć więcej koncertów dla siebie lub swojego zespołu?

Aby uniknąć błędów, które uniemożliwiają muzykom zdobywanie większej liczby koncertów, zacznij traktować wszystkie miejsca, z którymi współpracujesz, jako partnerów biznesowych.

Oto 4 główne rzeczy, które pomogą Ci to zrobić:

  1. Pomóż klubom zarabiać pieniądze.

    W miejscach koncertowych nigdy nie występowałyby zespoły, gdyby nie przyniosło im to więcej pieniędzy niż zarobiłyby w innym przypadku. Jeśli więc chcesz zdobyć więcej koncertów, udowodnij miejscu, że jesteś zaangażowany w stworzenie korzystnego dla siebie i dla klubu wyniku. 

  2. Zbuduj bazę danych fanów i skup się na powiększaniu tej bazy w jak największym stopniu podczas każdego występu, który grasz.

    Możliwość dotarcia do wszystkich fanów w dowolnym momencie (za darmo) jest kluczowa, aby więcej z nich przychodziło na Twoje koncerty. Możliwość tego dowodzi również Twojej wartości dla miejsc, w których grasz. Jeśli nie pracujesz teraz aktywnie nad budowaniem i powiększaniem tej listy, utrudniasz sobie zadanie. Stwórz listę nazwisk i danych kontaktowych swoich fanów i podejmij konsekwentne działania, aby rozszerzyć tę listę.

  3. Pomyśl o fanach, których planujesz przyciągnąć do swoje koncerty.

    Oprócz możliwości skontaktowania się z fanami w dowolnym momencie (i to bez żadnych kosztów), musisz nauczyć się dostarczać fanom ogromną wartość i dawać im powody, by byli podekscytowani obecnością na Twoich koncertach. Może to być aspekt benefitów dla fanów pełniący funkcje przyciągania ich na kolejne Twoje występy, co przyczyni się także na budowanie więzi. Zadbaj o profesjonalizm w budowaniu marki przez social media, stwórz sklepik z gadżetami zespołu itp. 

  4. Pracuj lokalnymi managerami i promotorami. Buduj z nimi przyjaźnie i więzi na lata. Wielu z lokalnych znanych promotorów pomogło już innym początkującym profesjonalnym muzykom zarabiać na życie z muzyki.

    Doradztwo w zakresie kariery muzycznej pokaże Ci, jakie kroki należy podjąć, aby zwiększyć wartość wszystkich relacji z lokalami muzycznymi (co pomoże Ci zdobyć mnóstwo nowych koncertów).