WASZA SCENA MUZYCZNA

20 rzeczy, których firmy fonograficzne będą szukać i dowiedzą się o Tobie!

Dlaczego tak wielu wspaniałym muzykom i autorom piosenek nigdy nie udaje się zdobyć kontraktu płytowego? Mówiąc najprościej, jest niezliczona liczba muzyków, którzy potrafią dobrze grać na swoich instrumentach lub pisać świetne piosenki – dzięki czemu „zdolności muzyczne” są bardzo powszechnym i łatwym do znalezienia towarem, który sam w sobie ma niewielką wartość. Ponieważ łatwo jest znaleźć wielkich muzyków, a także z powodu innych zmian, które zaszły w branży muzycznej w ciągu ostatnich 30 lat, firmy fonograficzne patrzą teraz na DUŻO WIĘCEJ niż „tylko” umiejętności muzyczne, jeśli chodzi o znalezienie artystów, z którymi chcieliby pracować.

Zanim nawet zostaniesz rozważony do zawarcia umowy płytowej, musisz udowodnić firmom fonograficznym, że posiadasz szeroki zakres umiejętności, cech charakteru i postaw umysłowych, których szukają u potencjalnych partnerów (oprócz wielkich umiejętności muzycznych). Ponieważ firmy nie mogą po prostu polegać na „cokolwiek im powiesz”, będą spędzać czas na badaniu Twojej przeszłości, zanim zdecydują się z Tobą współpracować (lub nie). Ważne: przez większość czasu nie zdajesz sobie sprawy, że jesteś obserwowany w ten sposób, ale możesz być pewien, że JESTEŚ obserwowany / testowany w 100%, bez wyjątku. Żadna poważna firma nie zaryzykuje setek tysięcy złotych bez wcześniejszego dokładnego zbadania swoich inwestycji.

Większość muzyków nigdy nie przechodzi tego sprawdzenia z dwóch powodów:

Nawet nie zdają sobie sprawy, że są testowani (jak wspomniano powyżej).

(Co ważniejsze) nie mają pojęcia, „czego” faktycznie szukają wytwórnie płytowe. To sprawia, że muzycy nie mogą kiedykolwiek spełnić wszystkich oczekiwań, jakie mają wobec nich wytwórnie płytowe.

Aby zwiększyć swoje szanse na uzyskanie pożądanych możliwości w branży muzycznej, musisz wiedzieć, czego firmy fonograficzne szukają u muzyków, z którymi pracują. Kiedy wiesz, jakie to są rzeczy, o wiele łatwiej jest osiągnąć sukces, dostarczając je przemysłowi muzycznemu, czyniąc siebie jedynym możliwym wyborem na kontrakt płytowy i wszelkie inne muzyczne okazje, które chcesz zdobyć.

Oto 20 rzeczy, których firmy fonograficzne będą szukać i dowiedzą się o Tobie, rozważając podpisanie z Tobą umowy płytowej!

1. Ile masz wolności, aby korzystać z okazji?

Kiedy wytwórnia płytowa szuka muzyków do pracy, szuka kogoś, kto jest w stanie wykorzystać każdą muzyczną karierę bez wahania. Na przykład, jeśli zostaniesz podpisany przez wytwórnię płytową, być może będziesz musiał wyruszyć w trasę koncertową przez tygodnie lub miesiące na raz lub spędzać 10-12 godzin dziennie w studiu przez cały miesiąc, nagrywając album. Wielu muzyków nie ma na to finansowej lub sytuacyjnej swobody i gdy tylko wytwórnie to wyczują, usuwają cię z listy potencjalnych muzyków do współpracy.

Na szczęście możesz stopniowo wycofywać się z codziennej pracy do stabilnej finansowo, pełnoetatowej kariery muzycznej, więc możesz powiedzieć „tak” nadarzającym się okazjom. 

2. Czy wydałeś własną muzykę?

Zanim wytwórnia płytowa będzie z tobą pracować, chcą zobaczyć, że podjąłeś jakąś osobistą inicjatywę, aby przyspieszyć swoją karierę muzyczną. Jednym z najbardziej oczywistych sposobów pokazania tego jest wydanie własnego albumu (niezależnie lub w zespole / grupie z innymi muzykami). Kiedy firma muzyczna zobaczy, że wydałeś już gotowy produkt swojej muzyki, potraktuje cię znacznie poważniej jako potencjalnego partnera.

Możesz zrobić pierwszy krok w kierunku zdobycia tego poświadczenia, uczestnicząc w albumie kompilacyjnym z innymi muzykami. Takie nagrania są tańsze, szybsze i łatwiejsze w produkcji oraz pomagają zdobyć doświadczenie potrzebne do opublikowania własnego pełnometrażowego albumu muzycznego. Jest to jedna z rzeczy, w których pomagałem muzykom w moim programie mentoringu kariery muzycznej, aby pomóc im „postawić stopę w drzwiach” do przemysłu muzycznego.

3. Jaka jest jakość nagrywania Twojej muzyki?

Wielu muzyków popełnia MASYWNY błąd, nagrywając muzykę w „jakości demo” i udostępniając ją publiczności, obiecując, że ich następne nagranie będzie lepsze. Tak krzyczy „amator” do wytwórni płytowych (i wszystkich innych). Nie musisz inwestować dziesiątek tysięcy złotych w tworzenie swojej płyty (w rzeczywistości możesz robić świetne nagrania za niewielkie pieniądze), ale zrozum, że istnieje duża i zauważalna różnica między dobrymi a świetnymi nagraniami wykonanymi. Nagrania amatorskie często są niechlujne i odstraszające brzmieniem. 

Przede wszystkim pamiętaj, że muzyka, którą wydajesz, to nie tylko demonstracja Twojego talentu do pisania piosenek, ale także pokaz ogólnego profesjonalizmu zespołu – coś, czego firmy fonograficzne uważnie obserwują. Poświęć czas na nauczenie się, jak tworzyć możliwie najwyższej jakości nagrania, niezależnie od posiadanego sprzętu / budżetu / umiejętności.

4. Czy masz dobre umiejętności nagrywania w studio?

Dla wytwórni, jakość nagrania twojej muzyki reprezentuje nie tylko ogólny wizerunek ciebie lub twojego zespołu, ale także ilość pieniędzy, które będą musieli wydać na opłaty studyjne, edycję źle nagranych utworów i / lub sprowadzanie muzyków studyjnych do ponownych nagrań. Jeśli nie jesteś w stanie dokładnie nagrać swojej muzyki w jak najmniejszej liczbie podejść, będziesz postrzegany jako znacznie bardziej ryzykowna inwestycja dla firm muzycznych.

Aby przekształcić ten możliwy czynnik ryzyka w aktywa, musisz faktycznie „ćwiczyć” nagrywanie, aby stać się w tym dobrym, w taki sam sposób, w jaki ćwiczysz cokolwiek innego na swoim instrumencie. Robienie tego regularnie odróżni cię od wszystkich innych muzyków, którzy całkowicie ignorują tę umiejętność.

5. Jaka jest Twoja etyka pracy?

Wbrew powszechnemu przekonaniu, odniesienie sukcesu w przemyśle muzycznym NIE następuje z dnia na dzień (lub przez szczęście). Potrzeba TONY konsekwentnego wysiłku i ciężkiej pracy, aby osiągnąć znaczący sukces w tej branży. W rzeczywistości muzycy odnoszący największe sukcesy włożyli niewiarygodną ciężką pracę z wyprzedzeniem, zanim kiedykolwiek zobaczą „jakiekolwiek” korzyści ze swoich wysiłków. Wymaga to całkowitej pasji, poświęcenia i zaangażowania (czegoś, czego większość ludzi po prostu nie ma).

Firmy fonograficzne będą szukać „dowodów” na Twoją etykę pracy w każdej interakcji z Tobą. Nie wystarczy, że po prostu „mówisz” o byciu pasjonatem lub o tym, że muzyka jest jedyną rzeczą, którą chcesz robić w życiu (to na nikim już nie robi wrażenia). Nie ma też żadnej „jednej” rzeczy, którą musisz wykazać, aby udowodnić swoją etykę pracy – jest to coś, co firmy zrozumieją, patrząc na Twój poziom osiągnięć w pozostałych pozycjach na tej liście. Lekcją dla ciebie jest uświadomienie sobie ogólnego znaczenia etyki pracy i rozwinięcie tej zdolności w sobie do najwyższego możliwego poziomu.

6. Jak duża jest Twoja baza fanów / baza danych?

Natychmiast odwrócisz głowę w branży muzycznej, mając MASYWNĄ liczbę lojalnych fanów, z którymi często się kontaktujesz. Oznacza to nie tylko posiadanie listy obserwujących na portalach społecznościowych, ale także budowanie ogromnej bazy danych (którą TY kontrolujesz) z listą nazwisk, e-maili i innych ważnych informacji o swoich fanach, dzięki czemu możesz bezpośrednio komunikować się z nimi za pośrednictwem własnej strony internetowej czy social mediów, kiedy tylko chcesz.

7. Czy masz silną lokalną obecność w swojej okolicy?

Wytwórnie fonograficzne są DUŻO bardziej pod wrażeniem tego, że masz silną pozycję w swoim „lokalnym” regionie, niż tym, że masz dziesiątki tysięcy kontaktów rozsianych po całym świecie. Istnieją 2 powody, dla których tak jest:

  1. Rozpoczęcie lojalnego lokalnego obserwowania wymaga zwykle znacznie więcej wysiłku niż tworzenie listy kontaktów w mediach społecznościowych (daje to firmom doskonałe wrażenie na temat Twojej etyki pracy)
  2. Pokazuje, że dobrze rozumiesz, jak promować własne koncerty i zwiększać sprzedaż produktów (pokazuje to Twój potencjał do dodania wartości biznesowej)

Firmy fonograficzne wiedzą, że kiedy zainwestują dodatkowe środki w przeniesienie swojej kariery na nowe (nielokalne) rynki / obszary, o wiele łatwiej będzie Ci powtórzyć proces, który już przestrzegałeś w swojej okolicy, aby odnieść sukces.

8. Jak „fanatyczni” są twoi fani?

Powszechnym błędem jest przekonanie, że „posiadanie wielu fanów” jest głównym kluczem do budowania udanej, wysoce dochodowej kariery w przemyśle muzycznym. Chociaż po prostu „posiadanie fanów” jest dobrym punktem wyjścia do budowania, NIE przeniesiesz swojej kariery muzycznej na najwyższy poziom, mając jedynie dużą liczbę fanów pełnych „zwykłych” fanów. Musisz poświęcić więcej czasu na przekształcenie obecnych fanów w totalnych FANATYKÓW, którzy są bardzo entuzjastycznie nastawieni do Ciebie, Twojej muzyki i wszelkich projektów muzycznych, w których bierzesz udział. Są to ludzie, którzy robią takie rzeczy, jak kupowanie wszystkich Twoich albumów, noszenie koszulki, przychodzą na wszystkie swoje koncerty, opowiadają o Tobie wszystkim znajomym, a nawet robią tatuaże z logo zespołu.

Firmy fonograficzne doskonale zdają sobie sprawę z ogromnej, długoterminowej rentowności zespołu, który ma silne zwolenników -prawdziwych fanów. Firmy te zdecydują się współpracować z zespołem, który ma 1000 prawdziwie „fanatycznych” fanów, nad zespołem, który ma za każdym razem 10 000 „zwykłych” fanów. Nawet jeśli nie masz w tym momencie wielu fanów, zacznij skupiać swoje wysiłki na przekształcaniu posiadanych fanów w kompletnych „fanatyków”, aby zacząć budować lojalnych, bardzo oddanych fanów, którzy będą stanowić podstawę Twojego długoterminowego sukcesu.

9. Jakie jest twoje doświadczenie z koncertowaniem?

Wytwórnie płytowe zarabiają DUŻO na trasach koncertowych, w których biorą udział (a także narażają na ryzyko ogromne sumy). Im więcej masz doświadczenia w koncertowaniu i graniu na żywo, tym większe prawdopodobieństwo, że firmy muzyczne będą z Tobą współpracować i wysyłać Cię na koncerty całym kraju (lub na całym świecie), abyś grał dla swoich fanów. Jednakże, jeśli masz niewielkie lub żadne doświadczenie w graniu na żywo, wytwórnia płytowa może wahać się przed podpisaniem z Tobą kontraktu ze względu na potencjalne ryzyko / niepewność, którą stwarzasz w tym obszarze.

10. Jaki jest twój pogląd na świat?

Firmy fonograficzne istnieją na świecie tylko z jednego powodu: „aby zarobić dużo pieniędzy”. Dlatego inwestują środki w artystę / zespół tylko wtedy, gdy uważają, że ich inwestycja pomoże IM (firmie) zarobić w zamian jeszcze więcej pieniędzy. Jeśli masz poglądy na świat, które są z tym sprzeczne, NIGDY nie będziesz uważany za ich potencjalnego partnera biznesowego. Takie szkodliwe poglądy obejmują „wiarę, że masz prawo do sukcesu, nie zarabiając na nim dla siebie” lub myślenie, że „wszyscy inni muszą ponieść porażkę, abyś odniósł sukces”. 

Wskazówka: w przeciwieństwie do tego, co większość ludzi myśli o przemyśle muzycznym, twoje poglądy polityczne „mogą” cię zranić. W jaki sposób? Twoje poglądy polityczne bardzo szybko i łatwo powiedzą wytwórniom płytowym, jaki jest twój ogólny pogląd na świat i sposób myślenia. Dlaczego jest to ważne dla wielu wytwórni płytowych? Szukają najlepszej okazji do zarobienia pieniędzy na swojej inwestycji. Jeśli twój światopogląd obniża tę szansę lub powoduje dla nich inne konflikty, zmniejsza to twoje szanse.

11. Czy jesteś lojalny?

Jeśli firma przez jedną sekundę uważa, że ​​możesz stać się nielojalny, natychmiast zostaniesz pozbawiony możliwości współpracy z nią. Im bardziej jesteś lojalny wobec tych, z którymi pracujesz, tym mniejsze jest „ryzyko”, które oferujesz w jakiejkolwiek współpracy i tym więcej osób z branży muzycznej będzie chciało z tobą pracować.

Podobnie jak w przypadku etyki pracy, nie ma „jednej” rzeczy, która określa Twoją lojalność, ale możesz być PEWNY, że jest to coś, czego firmy fonograficzne BĘDĄ uważnie szukać, decydując, czy z Tobą współpracować, czy nie.

12. Jaka jest Twoja reputacja w całej branży?

Czy słyszałeś kiedyś powiedzenie: „Twoja reputacja cię wyprzedza”? W kontekście branży muzycznej oznacza to, że wytwórnie płytowe przyjrzą się temu, co inni mówią o swoich doświadczeniach ze współpracy z tobą, dużo bliżej niż cokolwiek, co „ty” powiesz im o sobie. Dlatego musisz strzec swojej reputacji swoim życiem, zawsze szukając wyników „wygrany/wygrany”, dodając wartość dla innych ludzi podczas interakcji z nimi i nie paląc mostów, kiedy tylko jest to możliwe.

13. Jaka jest reputacja osób, z którymi pracowałeś?

Nawet jeśli osobiście cieszysz się dobrą opinią w branży muzycznej, możesz potencjalnie sabotować wszelkie przyszłe możliwości kariery muzycznej, współpracując z muzykami, którzy wyrobili sobie złą reputację. Kiedy wytwórnie płytowe szukają nowych muzyków do podpisania kontraktu, za wszelką cenę będą unikać tego typu muzyków, ponieważ stanowią one ogromne ryzyko, które zwykle nie jest warte nagrody. Dlatego musisz bardzo uważać, aby otaczać się TYLKO innymi pozytywnymi, nastawionymi na sukces ludźmi.

14. Czy masz silne relacje z innymi firmami z branży muzycznej?

Chociaż wytwórni płytowych tak naprawdę nie obchodzi, czy masz listę rekomendacji, fakt, że jesteś powiązany z wieloma innymi firmami, ogólnie przemawia na twoją korzyść, demonstrując lojalność i potencjał dodania wartości biznesowej firmom, które promujesz. Sam w sobie ten element ma bardzo niewielkie znaczenie, ale w połączeniu z innymi elementami wymienionymi w tym artykule ułatwia wytwórniom fonograficznym uzyskanie większej ilości dowodów na potencjalną wartość dla nich, jeśli podpiszą Cię zakontraktują. 

Uwaga: może to również zadziałać PRZECIW Tobie, jeśli masz historię nielojalności wobec innych firm, z którymi pracowałeś w przeszłości.

15. Czy masz dobre umiejętności muzyczne?

Jak widać, twoje umiejętności muzyczne to tylko 1 pozycja z długiej listy rzeczy, których poszukują wytwórnie płytowe, ale są (oczywiście) bardzo ważne. Biorąc to pod uwagę, nie popełniaj powszechnego błędu, myśląc, że musisz najpierw rozwinąć swoje umiejętności muzyczne, zanim zaczniesz rozwijać inne obszary wartości przemysłu muzycznego. To paraliżujący błąd z 2 powodów:

  1. Nigdy nie będzie momentu, w którym będziesz w 100% szczęśliwy i spełniony swoimi umiejętnościami muzycznymi. Bez względu na to, jak dobrym muzykiem się staniesz, ZAWSZE będziesz chciał stać się „trochę lepszy” niż teraz. To pragnienie, by zawsze stać się „trochę lepszym”, jest mirażem, którego nigdy nie możesz nadrobić – w rezultacie całe twoje życie toczy się bez realizacji marzeń o karierze muzycznej.
  2. Nawet jeśli osiągnąłeś poziom umiejętności muzycznych, gdy w końcu poczujesz się „gotowy” do pracy nad innymi elementami sukcesu kariery muzycznej, zdaj sobie sprawę, że po latach szkolenia muzycznego nadal masz tylko część wszystkich elementów potrzebnych do zdobycia kwalifikacji na rekordową umowę z wytwórnią. 

Rozwiązanie: Musisz popracować nad swoimi zdolnościami muzycznymi i udoskonalić je do najwyższego możliwego poziomu „w tym samym czasie”, kiedy pracujesz nad budowaniem innych elementów układanki swojej kariery muzycznej.

16. Jaki jest Twój ogólny poziom zaangażowania w budowanie swojej kariery muzycznej?

Aby stać się atrakcyjną perspektywą dla wytwórni płytowej, MUSISZ mieć pełną, wszechogarniającą pasję, by zostać odnoszącym sukcesy muzykiem. Musisz być chętny do zrobienia wszystkiego, co trzeba, tak długo, jak to konieczne, aby „przetrwać” w branży muzycznej. Ta cecha jest podobna do „etyki pracy”, ale różni się tym, że dotyczy Twojej „długoterminowej” determinacji do pozostania w branży muzycznej, a nie ogólnej zdolności do „ciężkiej pracy”. Chociaż ta jakość jest nieuchwytna, można ją łatwo wyczuć, zwracając uwagę na każde działanie, które podejmujesz (lub nie podejmujesz) w branży muzycznej, a firmy muzyczne NATYCHMIAST zobaczą tę cechę (lub jej brak) w tobie.

17. Czy jesteś osobą nastawioną na sukces?

W budżecie odnoszącej sukcesy wytwórni płytowej NIE ma miejsca dla muzyków, którzy mają negatywne nastawienie, pesymistyczne poglądy i nastawienie na przegraną. Aby podpisać kontrakt płytowy, musisz być w 100% nastawiony na sukces, zaangażowany w znajdowanie pozytywnej wartości w negatywnych sytuacjach i poświęcony budowaniu wzajemnie korzystnych relacji biznesowych z innymi muzykami.

18. Jaka jest Twoja osobowość (czy jesteś stabilny psychicznie)?

Praca w branży muzycznej często wiąże się z narażeniem się na wiele stresujących sytuacji. Aby utrzymać udaną karierę muzyczną przez długi czas, będziesz musiał nie tylko pisać / odtwarzać / nagrywać muzykę, ale robić to szybko i dokładnie w jak najkrótszym czasie, koncertować przez wiele miesięcy i wchodzić w interakcje z różnymi ludźmi ze sprzecznymi osobowościami … a wszystko to w ściśle określonych terminach, a stawką jest wiele tysięcy złotych. Jeśli nie jesteś psychicznie przygotowany, aby dobrze funkcjonować pod tego rodzaju presją, wytwórnie płytowe szybko to odkryją i zawahają się przed zainwestowaniem swoich pieniędzy w twoją karierę muzyczną.

19. Czy podejmujesz konsekwentne działania, aby rozwijać swoją karierę muzyczną?

„Konsekwentna” praca (samodzielna) nad ciągłym rozwojem kariery muzycznej stanowi istotny dowód Twojej etyki pracy, rzetelności i zaangażowania. Kiedy wytwórnie płytowe zobaczą, że aktywnie starasz się „sprawić, by coś się stało”, pozytywnie wpłynie to na ich postrzeganie Ciebie.

W przeciwieństwie do tego, jeśli firma widzi, że podejmujesz sporadyczne lub przypadkowe działania i nie bierzesz ostatecznej odpowiedzialności za wynik swojej kariery muzycznej, budzi to wątpliwości co do współpracy z tobą.

20. Czy podjąłeś jakieś kroki, aby dowiedzieć się czegoś o biznesie muzycznym (czy też robiłeś wszystko na zasadzie domysłów, prób i błędów)?

Firmy fonograficzne chcą wiedzieć, że nie tylko podejmujesz konsekwentne działania, aby osiągnąć swoje muzyczne cele, ale także podejmujesz kroki, aby zapewnić sobie sukces w długoterminowej, kwitnącej karierze muzycznej. Najbardziej oczywistym sposobem, w jaki możesz to udowodnić, jest szkolenie odnoszące się do sukcesu w karierze muzycznej od mentora, który dokonał już ogromnych rzeczy w branży muzycznej (takich jak sprzedaż płyt w głównych wytwórniach płytowych, podróżowanie po świecie i duże pieniądze jako muzyk ). Kiedy wytwórnie płytowe zobaczą, że zainwestowałeś w rozwój swojej kariery muzycznej, będą bardziej skłonne do współpracy z tobą z 2 powodów:

  1. Przekonają się, że nie będą musieli inwestować „dodatkowych” dziesiątek tysięcy złotych w szkolenie Cię, jak działa biznes muzyczny.
  2. Zobaczą, że masz ambicję, zaangażowanie i etykę pracy, aby rozwijać swoją karierę – wszystkie rzeczy, na które firmy starają się uzyskać jak najwięcej dowodów, zanim zdecydują się z tobą pracować.

Teraz, kiedy już rozumiesz, czego szukają w tobie wytwórnie płytowe, zacznij podejmować konkretne działania, aby rozwinąć cechy, które stawiają cię na szczycie listy muzyków, z którymi chcą współpracować. Postępuj zgodnie z radami zawartymi w zasobach, które przekazałem w tym artykule, aby dowiedzieć się więcej, jak to zrobić. Kamil Koksa, Wasza Scena Muzyczna.