WASZA SCENA MUZYCZNA

The Weeknd wezwał swoich korporacyjnych "partnerów" z branży muzycznej, aby przyłączyli się do niego w przekazywaniu znaczących datków na wspieranie celów Black Lives Matter.

Twórca hitu Can’t Feel My Face zadeklarował do tej pory łączną sumę 500.000 dolarów (400.000 funtów) na rzecz różnych organizacji non-profit, w miarę jak na całym świecie trwają protesty, żądając zaprzestania brutalności policji i sprawiedliwości dla Afroamerykanina George’a Floyda, który zginął z rąk białego oficera w Minneapolis w Minnesocie 25 maja.

We wtorek, jako że członkowie przemysłu rozrywkowego uczestniczyli w ruchu #BlackoutTuesday w celu zwrócenia pilnej uwagi na kwestię nierówności rasowych, The Weeknd zachęcał dyrektorów muzycznych do podążania za jego przykładem. „Do moich kolegów, szanowanych partnerów branżowych i wykonawców – nikt nie czerpie większych zysków z czarnej muzyki niż wytwórnie i serwisy streamingowe”, napisał w publicznym apelu na Twitterze, któremu towarzyszyły loga Universal Music Group, Sony Music, Warner Music, Apple Music i Spotify.

Szefowie firm nie odpowiedzieli jeszcze formalnie na wezwanie do działania.

Kanadyjski piosenkarz, prawdziwe nazwisko Abel Tesfaye, przekazał swoje datki na wsparcie National Bailout Collective, pomagając aresztowanym podczas trwających protestów w sprawie śmierci Floyda, Black Lives Matter Global Network oraz kampanii Know Your Rights, zainicjowanej przez rozgrywającego w futbolu amerykańskim Colina Kaepernicka w walce z brutalnością policji.