WASZA SCENA MUZYCZNA

Najlepsze mikrofony do nagrywania wokalu w 2023 roku!

Rode NT-1A

RØDE NT1-A to zdobywca nagrody Editors Choice pisma Electronic Musician w roku 2004 i jednocześnie najcichszy pojemnościowy mikrofon studyjny na świecie. Ulepszona wersja klasycznego mikrofonu RØDE NT-1 może pochwalić się szumami własnymi na poziomie 5 dBA. NT1-A stał się standardowym wyposażeniem studiów nagrań dając ciepłe brzmienie, szeroki zakres dynamiki, klarowność oraz odporność na duże poziomy ciśnienia akustycznego, którą można spotkać w niektórych najdroższych mikrofonach obecnych na rynku. Obudowę mikrofonu wykończono satynowym niklem, a do mikrofonu dołączono uchwyt elastyczny i miękki futerał.

SHURE SM7B

Shure SM7B Vocal Dynamic Microphone: SM7B Mikrofon studyjny, kardioidalny o przełączalnej charakterystyce częstotliwościowej, który zapewnia ciepłą i wyrównaną reprodukcję audio. Jest przeznaczony do użycia w studiach nagrań oraz w aplikacjach wokalnych z małą odległością od źródła dźwięku. SM7B jest mikrofonem o wyrównanym i ciepłym brzmieniu, który jest idealny do użycia w przypadku aplikacji bliskiej pracy wobec źródła dźwięku np. dla prezenterów radiowych czy lektorów telewizyjnych. Jest on też powszechnie używany do nagrywania wokalu na albumy muzyczne. Zakłócenia elektromagnetyczne są powodowane przez monitory komputerowe. Mogą one towarzyszyć nagrywanym dźwiękom, jeśli mikrofon jest ustawiony blisko monitorów telewizyjnych lub monitorów komputerowych i nie jest ekranowany.

Aston Microphones Origin

Aston Origin jest wysokiej klasy mikrofonem pojemnościowym o charakterystyce kardioidalnej, wykorzystującym pozłacaną jednocalową (1″) kapsułę. Jest na tyle uniwersalny, aby można było go używać z większością instrumentów. Najbardziej pasuje do gitary akustycznej i wokalu. Jego kapsuła została dobrana ręcznie i połączona z najwyższej jakości beztransformatorowym obwodem, wykorzystującym tylko najlepsze podzespoły, takie jak kondensatory WIMA – te same elementy, które znajdują się w butikowych mikrofonach, kosztujących o wiele więcej od Origin.Orgin został zaprojektowany w celu dostarczania dokładnego, wyrównanego i bliskiego dźwięku… do naturalnych i transparentnych nagrań.

Neumann TLM 102

TLM 102 definiuje nową generację mikrofonów studyjnych Neumann. Odnosi się to nie tylko do wzornictwa mikrofonu, lecz także do jego ceny. Zmniejszony rozmiar całkowity przyczynia się do wyjątkowo kompaktowego wyglądu, który łączy w sobie typowe komponenty mikrofonów Neumann. Harmonijne proporcje oraz błyszcząca obwódka grilla modelu TLM 102* przyciągają uwagę już przy pierwszym spojrzeniu. Model TM 102 robi wrażenie pod względem dźwiękowym: w jego wnętrzu zastosowaliśmy nowo opracowaną kapsułę o dużej membranie (kardioida), o maksymalnym poziomie ciśnienia akustycznego równym 144 dB, co pozwala na nagrywanie perkusji, instrumentów perkusyjnych, dźwięków płynących ze wzmacniaczy i innych bardzo głośnych źródeł dźwięku. Instrumenty, które nie wytwarzają głośnych dźwięków również korzystają z bardzo szybkiej odpowiedzi czasowej modelu TLM 102. Jednakże, jego głównym zastosowaniem jest nagrywanie wokali i głosu. Niewielkie podbicie ponad częstotliwością 6 kHz zapewnia wybitną prezencję głosu w miksie. Do częstotliwości 6 kHz charakterystyka częstotliwościowa jest niezwykle płaska, co zapewnia minimalny poziom zabarwienia dźwięku oraz wyrazisty zakres basów. Kapsuła została zamocowana na elastycznym zawieszeniu, celem eliminacji szumów strukturalnych. Zintegrowany z grillem ekran zapobiega podmuchom powstającym przy wymawianiu głosek wybuchowych podczas nagrywania wokali i głosu. Ze względu na swoją cenę i duże możliwości zastosowania, TLM 102 jest idealnym mikrofonem do przeprowadzania nagrań domowych oraz studyjnych, a także do transmisji, zwłaszcza jeśli priorytetem jest utrzymanie wyraźnych torów optycznych.

AKG C214

Legendarnego mikrofonu C 414 firmy AKG nie trzeba nikomu specjalnie prezentować. Znajdziemy go w niejednym studiu nagrań, ale również na scenie, w teatrach jak również w studiach nadawczych radiowych i telewizyjnych. Obecnie AKG prezentuje nowego członka rodziny –mikrofon wielkomembranowy C 214. Jak mówi Thomas Stubics, menadżer produktu z firmy AKG, C 214 jest budżetową, bardziej „przyjazną” cenowa wersją C 414, wykorzystującą tę samą 1-calową membranę co „czterysta czternastka”. Kapsuła mikrofonu jest chroniona zarówno mechanicznie, za pomocą metalowej siatki, jak i elektromagnetycznie, zapewniając dużą odporność na zakłócenia RF bez uszczerbku na brzmieniu przetwornika. Kapsuła umieszczona jest w wytrzymałej, utrzymanej w nowoczesnej stylistyce obudowie, pozwalającej na używanie C 214 nie tylko w studiu ale również w zastosowania live’owych. Mikrofon posiada złocone złącze wyjściowe XLR.

Warm Audio Wa-47Jr

Mikrofon pojemnościowy oparty na klasyku 47 FET, 3 charakterystyki [kardioidalna, dookólna, ósemkowa], filtr 70Hz, tłumik -10dB, zakres dynamiki 138dBA, max SPL 147/157dB, układ dyskretny, kondensatory Toshiba FET, w zestawie uchwyt sztywny i elastyczny. WA-47jr to beztransformatorowa wersja FET, cieszącego się dużym uznaniem, klasycznego mikrofonu 47, który w ciągu ostatnich ponad 50 lat był wykorzystywany do nagrywania niezliczonych hitów. WA-47jr ma konstrukcję opartą wyłącznie na elementach dyskretnych, ma 3 charakterystyki kierunkowości i został stworzony do zastosowań w studiu profesjonalnym lub domowym, w warunkach live, radiu i tv. WA-47jr ma świetne brzmienie do wokalu, gitar akustycznych i elektrycznych, basów akustycznych i elektrycznych, perkusji, fortepianów, instrumentów smyczkowych, dętych i wielu innych zastosowań.WA-47jr z dumą wykorzystuje specjalną reprodukcję kapsuły typu k47 o tej samej charakterystyce kierunkowości i częstotliwościowej, co klasyczna konstrukcja.

SE Electronics sE2200a II

Mikrofon pojemnościowy, charakterystyka kardioidalna, membrana 1 cal, przełączniki filtra dolnozaporowego oraz tłumika -10dB, w zestawie uchwyt elastyczny oraz metalowy pop-filtr. Firma zachowała oryginalną konstrukcję kapsuły, specjalnie zbudowanego transformatora i topologię układu klasy A. Najwyższej klasy podzespoły i krótsza zoptymalizowana ścieżka sygnałowa zapewnia jeszcze mniejsze szumy i lepszą klarowność. Nowe funkcje tłumika i filtra zwiększają uniwersalność, a wykończenie zostało unowocześnione przy wykorzystaniu najnowszych technik produkcji – ale sE 2200 zachowuje w pełni klasyczne brzmienie oryginału.Chociaż sE 2200 jest tylko mikrofonem kardioidalnym, dwie napylane złotem membrany wykorzystywane są do zapewnienia najlepszej wydajności akustycznej, a w przeciwieństwie do innych mikrofonów, mikrofon sE 2200 wyposażony jest w prawdziwą polaryzowaną zewnętrznie kapsułę pojemnościową i w związku z tym zapewnia najlepszą wydajność pod każdym względem. Ekranowany transformator tego mikrofonu daje znakomitą głębię i ciężar w ogólnym obrazie dźwiękowym, a solidna ekranowana metalowa obudowa zapewnia bezszumowe działanie.Elektronika i dwa włączane tłumiki zapewniają duży zakres dynamiki i obsługę wysokiego poziomu ciśnienia akustycznego (SPL) przy wyjątkowo niskoszumowych komponentach. Dwa włączane filtry dolnoprzepustowe eliminują dudnienie (np. hałas od podłogi przy chodzeniu) i mogą także służyć do kompensacji nadmiernej ilości basu wskutek działania efektu zbliżeniowego. Umożliwia to użycie sE 2200 do bliskiego mikrofonowania nawet najgłośniejszych instrumentów, w tym kolumn wzmacniaczy gitarowych, instrumentów dętych blaszanych i perkusji.